Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Studenții români au conceput un nou model de ARO

Studenții români au conceput un nou model de ARO

Mai mulți studenți de la Iași au proiectat și au construit o nouă variantă a faimosului automobil de teren ARO.

Mihai Diac 0 comentarii

Din echipa inițială a proiectului au făcut parte 40 de persoane, dar în final au rămas doar opt studenți de la Facultatea de Mecanică a Universității Tehnice din Iași, coordonați de profesorul Adrian Sachelarie. Ei au realizat, în cadrul unei lucrări de licență, un nou model de ARO.

Ideea acestei mașini a pornit de la un concurs de design lansat de Universitatea Tehnică și intitulat „ARO Revolution”. Proiectul a pornit de la vehicul vechi ARO 244, de la care a fost recuperat șasiul, rezultând în final un automobil pick – up, dotat cu un motor Toyota cu capacitatea de 2,4 litri și 110 cai putere. Noul model, mai greu cu o tonă față de vehiculul original, a fost denumit “iARO Camarad” (litera i fiind inițiala orașului Iași). O variantă intermediară a fost prezentată, în anul 2015, și la Salonul Auto București.

Uzina ARO din Câmpulung-Muscel a început să producă vehicule de teren în anul 1957. Ea a asamblat peste 380.000 de vehicule, mai întâi sub marca IMS și apoi sub numele de ARO. Două treimi dintre acestea au fost exportate în peste 110 țări – în condițiile în care, până în anul 1989, 90 la sută din producție mergea la export.

Uzina din Câmpulung-Muscel și-a încetat producția în anul 2003. Dar potrivit anumitor surse, mașini ARO au continuat să fie produse, ulterior, încă zece ani, în Cehia.

Comentarii

loading...