El a afirmat că, personal, a susţinut realizarea acestui obiectiv de infrastructură cu fonduri de la bugetul de stat încă din 2017.
Desemnarea constructorului, pe noua procedură de achiziţii
El a subliniat că desemnarea constructorului se va face pe noua procedură de achiziţii, mult simplificată, ce urmează să fie reglementată prin OUG, astfel că “în mod pesimist” contractul va fi semnat până la sfârşitul anului.
“Este un proiect despre care eu am spus, încă din 2017, că l-aş fi lansat pe buget de stat, Ploieşti-Braşov. Nu vom mai avea această procedură de contestaţii, va fi o procedură mult mai simplificată, similară celor desfăşurate de Ministerul Apărării Naţionale, mult mai rapidă. (…)
Când vorbim de impactul pe buget de stat – obiectivele de infrastructură majoră nu se construiesc în două zile, se construiesc în câţiva ani, indiferent de constructor – deci impactul va fi multianual”, a declarat Răzvan Cuc.
El a menţionat că “s-a bucurat în momentul în care a venit consorţiul chinezo-turc” pentru a construi autostrada în parteneriat public-privat, dar “dacă stăm în negocieri trei-patru-cinci-şase luni nu cred că este util”, subliniind că este vorba despre un obiectiv de infrastructură “dorit de foarte multă vreme de foarte mulţi români”.
Opţiunea pe constructorii români
Totodată, ministrul a spus că trebuie ca “firmele româneşti să lucreze la obiectivele noastre”.
“Cred că trebuie să facem o selecţie foarte atentă a firmelor de construcţii pe care le mai avem în România. Pentru că străinii vin în România, dar ce să vedeţi? Tot firmele româneşti construiesc. Haideţi să găsim o soluţie ca firmele din România – care este un lucru normal, legal, pe care îl fac toate ţările din lume, e normal să-ţi ajuţi economia naţională”, a punctat ministrul Transporturilor.