14.5 C
București
miercuri, 1 mai 2024
AcasăSpecialDe ce bate pasul pe loc Autostrada Soarelui?

De ce bate pasul pe loc Autostrada Soarelui?

Prefectul Constanţei, Claudiu-Iorga Palaz, a convocat ieri toţi factorii decizio¬nali implicaţi în realizarea tronsonului Cernavodă-Constanţa al Autostrăzii Soarelui, pentru a găsi soluţii de deblocare a lucrărilor de construcţie a segmentului care finalizează această autostradă. El spune că protocolul semnat între instituţia pe care o conduce şi Ministerul Transportului le dă posibilitatea de a se implica în mod direct în urgentarea acestor lucrări. „Este pentru prima dată când s-a reuşit o astfel de întâlnire a tuturor factorilor decizionali. Am convocat primarii, constructorii, şefii de la deconcentrate. Singura primărie care a lipsit a fost Cernavodă”, a declarat Palaz. Echipa reunită la Prefectura Constanţa a analizat fiecare bucată-n parte. Lucrările de infrastructură sunt împărţite în trei segmente: Cerrnavodă-Medgidia, Medgidia-Constanţa şi varianta de ocolire a municipiului Constanţa. Atât constructorii, cât şi reprezentanţii Prefecturii au recunoscut problemele cu care se confruntă. În mare parte, ele sunt legate de exproprierea fiecărei persoane în parte, probleme soluţionate în Comisia de Fond Funciar.

Un teren, doi proprietari

Lucrurile s-au mişcat mai încet şi la Agigea. Aici, blocajul s-a datorat identificării proprietarilor terenurilor şi modului în care au fost efectuate planurile parcelare. Trebuie menţionat că la Agigea există un plan parcelar unde au fost puse în posesie două persoane pe aceeaşi suprafaţă de teren.
„Restul problemelor au fost identificate punctual şi puteau fi rezolvate până acum dacă exista o mai bună colaborare cu primăriile din judeţ, dar chiar şi aşa lucrurile pot merge mai departe”, a mai spus prefectul. Apoi, la Cumpăna există o altă persoană care deţine o suprafaţă de 31 mp şi unde nu s-au semnat nici până acum actele de expropriere. Lucrările au fost oprite în dreptul variantei de ocolire a municipiului Constanţa din cauza devierii unor conducte.

Nu sunt de acord cu exproprierile

Pe tronsonul de autostradă Medgidia-Constanţa, cu o lungime de 30,8 kilometri, s-a făcut deja exproprierea a jumătate dintre locuitori. Comparativ cu tronsonul variantei de ocolire a municipiului Constanţa, unde exproprierile au fost realizate fără probleme, pe tronsonul A2 Medgidia-Constanţa constructorii au întâmpinat mai multe probleme, toate din cauza exproprierilor. În această zonă, unii proprietarii de terenuri nu au avut toate actele în regulă, în timp ce alţii n-au vrut să semneze actele prin care sunt de acord să-şi cedeze terenurile pentru construirea autostrăzii.

Împotmoliţi în istorie

Pe traseu au fost identificate 11 situri arheologice, din care doar şase au fost descărcate. Mai rămân deci cinci situri pe care reprezentanţii Muzeului Naţional de Istorie şi Arheologie Constanţa vor putea intra abia după ce vor fi finalizate exproprierile. „Se ştie unde sunt siturile, se ştie unde sunt parcelele, dar nu poţi intra pe terenul omului dacă nu eşti sigur că nu mai este al lui”, este de părere Palaz. „Toţi vor să se dea drumul acestor lucrări cât mai repede”, a conchis Mihai Tiberius Daniel, şeful Direcţiei Autostrăzi.

Cele mai citite

Directorul general al Binance ar putea fi condamnat la doi ani de închisoare

Fostul director executiv al Binance, cea mai mare bursă de criptomonede din lume, ar putea fi condamnat la ani de închisoare, după ce a...

Ce inovații a adus Rolex în lumea ceasurilor?

De peste 100 de ani Rolex a acaparat piața ceasurilor de lux, devenind una dintre cele mai cunoscute și apreciate mărci producătoare din întreaga...

Investițiile PSD continuă să susțină creșterea economică în trimestrul II: Managerii Români Confirmă

Managerii români confirmă că România va continua să înregistreze creștere economică și în al doilea trimestru al anului 2024, conform Anchetei de Conjunctură privind...
Ultima oră
Pe aceeași temă