14 C
București
luni, 6 mai 2024
AcasăEconomieCei mai cumpăniţi dintre români, când e vorba de achiziţii, sunt tinerii

Cei mai cumpăniţi dintre români, când e vorba de achiziţii, sunt tinerii

Românii spun că vor renunța la cumpărarea de mobilă (61%), electronice și gadgeturi (47%), jocuri (33%), articole sportive (30%) şi cărți (29%, în special în rândul celor din mediul rural – 38%).

Cei mai prudenți, în următoarele trei luni, sunt tinerii de 18 – 29 de ani, arată un studiu iSense Solutions. 72% dintre aceştia plănuie să nu mai investească în mobilă, 57% afirmă că nu vor mai achiziționa electronice, 49% nu vor mai cumpăra cărți, iar 18% se declară interesați de promoții și reduceri.

Cei din rural au o preferință mai mare pentru dulciuri (75% vs. 60% în urban), băuturi răcoritoare (70% vs. 61%) și îmbrăcăminte / încălțăminte (66% vs. 57%).

“Vom profita de orice ocazie pentru a ne satisface mici plăceri, în limitele bugetului.” Alina Zelezneac, iSense Solutions

12% dintre români vor cumpăra mai multe produse de curățare și îngrijire a casei, 10% vor cumpăra mai multe băuturi răcoritoare, iar 6% mai multă apă îmbuteliată. 30% dintre cei chestionaţi spun că vor continua să-și facă stocuri de alimente, pentru a se deplasa cât mai rar la cumpărături.

În perioada următoare, vom asista la un comportament de tip dual. Pe de o parte, incertitudinea economică ne determină să fim mai strânși la pungă, prin reducerea cheltuielilor și selecția mai atentă a mărcilor.

Pe de altă parte, apare nevoia de a compensa pentru perioada izolării, “așa că vom profita de orice ocazie pentru a ne satisface mici plăceri, în limitele bugetului”, afirmă Alina Zelezneac de la iSense Solutions.

 

Loialitate

Românii rămân fideli brandurilor preferate: 84% ar cumpăra tot de la brandurile care le sunt cunoscute. Cei mai loiali (97%) rămân aceia cu educație scăzută, față de 75% dintre cei cu studii superioare şi 71% dintre bucureşteni.

35% declară că vor fi mai atenți la promoții și vor căuta produse la ofertă sau cu discount mai mult decât în trecut. 40% dintre femei vor urmări cu mai multă atenție promoțiile și discounturile.

Acest lucru îl vor face 56% dintre persoanele cu venituri mici și jumătate dintre locuitorii din orașe mai mici de 50.000 de locuitori. 57% dintre orăşeni şi 61% dintre românii din mediul rural își fac listă de cumpărături, înainte de a merge în magazine, arată studiul realizat de iSense.

Cele mai citite

VIDEO. Vladimir Putin, prezent la slujba de Înviere, oficiată de Patriarhul Kirill

Credincioșii, inclusiv președintele Vladimir Putin, au umplut Catedrala Hristos Mântuitorul din Moscova pentru slujba de Paște în timpul nopții, condusă de Patriarhul Kirill, șeful...

Când revin elevii în bănci? Calendarul examenelor naționale

Școala începe pe 8 mai, după vacanța de primăvară și după sărbătorile de Paște pentru creștinii ortodocși, conform calendarului anului școlar 2023-2024. Cursurile din modulul 5...

Ciolacu urează românilor “Hristos a Înviat” și prezintă imagini în care arată că a fost la slujba de Înviere

Șeful Guvernului și al PSD, Marcel Ciolacu, le transmite românilor mesajul tradițional, "Hristos a Înviat", însoțit de imagini care atestă că a participat la...
Ultima oră
Pe aceeași temă