Anunțul companiei de automobile de la Pitești, difuzat ieri, se referă la primul model cu propulsie electrică din istoria mărcii Dacia – marcă despre care românilor le place să creadă că este, încă, o marcă românească, deși ea aparține grupului francez Renault.
Probabil nu întâmplător, comunicatul de presă al companiei Dacia a venit la doar o zi după o declarație a ministrului Mediului, Tánczos Barna, care a anunțat că programul Rabla, care facilitează cumpărarea de automobile noi, va funcționa și în anul 2021, începând din luna aprilie. Iar programul Rabla 2021 va avea și o componentă numită Rabla Plus, prin care statul român va subvenționa cumpărarea de mașini electrice sau hibrid. Drept urmare, și Dacia Spring va putea fi achiziționată de clienții din România prin intermediul programului Rabla Plus.
Ministrul știe că automobilele electrice sunt încă scumpe pentru salariile din România. De aceea, voucherul acordat de stat este mult mai valoros, atingând circa 10.000 de euro pentru o mașină. “Tendința este încurajatoare, se dublează an de an numărul mașinilor electrice cumpărate în România”, spune ministrul.
“Programul Rabla merge cel puțin cu bugetul de anul trecut și cel puțin cu condițiile de atunci, adică valoarea tichetelor. Pornim în aprilie, am întârziat din cauza bugetului”
Tánczos Barna,
Ministrul Mediului
Dealerii auto din România primesc deja înscrieri de comenzi prin programul Rabla și îi cunosc condițiile, chiar dacă, oficial, el încă n-a început. De exemplu, pentru o mașină cu motor tradițional, pe benzină sau pe motorină, clienților li se ia în calcul un voucher Rabla de 1300 de euro, echivalat cu 6500 de lei.
“Trebuie să dăm acest impuls pentru producătorii din România. Industria auto în România are un procent foarte important din produsul intern brut. De asemenea, asigură o foarte mare parte din exporturile României”
Ludovic Orban,
Președintele Camerei Deputaților
Încă din perioada în care era prim-ministru, Ludovic Orban preciza că programul Rabla nu ajută doar cumpărătorii de mașini, ci și economia națională, în ansamblu.
Începând din 20 martie 2021, compania Dacia anunță că deschide online precomenzile pentru versiunea „Comfort Plus” a primului său model electric, Dacia Spring. Această versiune a va fi disponibilă pe piața din România la prețul de 18.100 Euro (TVA inclus).
Dacia Spring dispune în anul 2021 de un motor electric de 33 KW (45 CP), cuplat cu o baterie de 26,8 KWh și poate fi alimentată atât la o priză casnică de 220V cât și la un Wall Box sau, opțional, la o bornă DC. Modelul are o autonomie de 230 km conform ciclului WLTP și de 305 km conform ciclului WLTP City (care cuprinde doar partea urbană a ciclului omologat).
Dacia Spring beneficiază, în serie, de numeroase echipamente de siguranță, printre care: limitator de viteză, ABS, ESP, repartitor electronic al forței de frânare, 6 airbag-uri, apel de urgență (buton SOS), aprindere automată a farurilor și frânare automată de urgență.
Modelul este disponibil, de la lansare, în trei culori: Kaoline White, Cenote Blue și Lightning Silver. La aceasta se va adăuga, ulterior, o a patra opțiune: Goji Red.
Garanția oferită este de 3 ani sau 100.000 km pentru vehicul și de 8 ani sau 120.000 km pentru bateria electrică.
Ulterior vor fi deschise precomenzile pentru versiunea de echipare „Comfort”, disponibilă la prețul de 16.800 Euro (TVA inclus). O variantă destinată clienților de flote va fi de asemenea disponibilă, la același preț: 16.800 Euro (TVA inclus).
Dacia Spring va putea fi achiziționată de clienții din România cu beneficiile acordate de statul român prin intermediul programului Rabla Plus. Primele livrări sunt programate în cursul lunii septembrie 2021.