Eforturile companiei Facebook de a atrage noi utilizatori și de a-și crește popularitatea a dus la implementarea unui sistem nou, care vine în ajutorul comunităților de enoriași. Astfel, aceștia se pot ruga acum pe grupurile speciale de Facebook, instrumentul fiind disponibil momentan doar în Statele Unite.
Compania oferă o mare atenție nevoilor utilizatorilor, iar în 2017, CEO-ul Facebook, Mark Zuckerberg a dat bisericile ca exemplu pentru modalități de a conecta compania cu lumea. Astfel, Facebook a creat o echipă specială care să se concentreze pe „parteneriate de credință”.
Nona Jones, coordonatoarea echipei, a declarat pentru presa internațională că pandemia de Covid-19 a urgentat aceste eforturi, iar sistemul a fost creat după ce s-a observat o creștere a numărului de oameni care cereau și ofereau rugăciuni pe Internet.
Eforturile Facebook de a implementa un sistem de rugăciuni online au culminat cu primul summit virtual de credință cu lideri religioși, de luna trecută. Evenimentul a fost difuzat live, pe Facebook, iar liderii religioși au comunicat cu enoriașii în timp ce pe ecran curgeau emoji-uri cu inimioare.
Sistemul funcționează de la sfârșitul lunii mai, în SUA și s-a testat pe un grup. O femeie a folosit acest instrument pentru a solicita rugăciuni pentru o mătușă infectată cu Covid-19. Ceilalți utilizatori de pe grup au răspuns prin apăsarea butonului marcat cu textul „M-am rugat”, ca mai apoi numele lor să apară într-un spațiu separat. De asemenea, utilizatorii au posibilitatea de a primi notificări pentru a nu uita să se roage și ziua următoare. Alți utilizatori au cerut rugăciuni pentru „o fată care a suferit o decepție în dragoste”, pentru probleme cu firmele de asigurări sau pentru un examen auto.