Este evident că amețeala produsă în momentul în care cursurile școlare au trecut exclusiv online nu va dispărea, doar, putem spune, că s-a mai ridicat puțin ceața.
Avem în continuare foarte mulți elevi care participă doar la cursuri online și, mai grav, avem în continuare școlari care nu au acces la acest mod de învățare.
Guvernul aruncă fel de fel de scenarii, de măsuri de austeritate, pe care le aruncă în spațiul public astăzi și le retrage mâine, dar despre dotarea elevior cu dispozitive digitale nu se mai spune absolut nimic.
Mai putem constata o eternă problemă din țara noastră: cu toate că școlile au fost închise, la lucrările de renovare, în cele mai multe cazuri, nu s-a progresat.
Așa am ajuns ca multe unități, chiar și din Capitală, să nu poată găzdui cursuri nici în semestrul al doilea.
Cu alte cuvinte, s-a mers pe principiul: nu e panică, acum e cu online-ul.
Tipic românesc: autoritățile locale au avut multe luni la dispoziție, când elevii și profesorii nu se aflau în unitățile de învățământ preuniversitar, pentru a finaliza lucrările de renovare sau consolidare, dar, au ales să stea și ei în vacanță.
Consiliul General al Capitalei nici măcar nu prezintă întreaga situație.
În realitate, după cum a arătat cotidianul “România liberă”, sunt semnificativ mai multe unități unde nu pot învăța toți elevii.
Concluzia, pentru foarte multe cazuri, este următoarea: autoritățile centrale fac aproape imposibil un proces didactic eficient în mediul online, în timp ce autoritățile locale fac aproape imposibil un proces didactic eficient clasic, desfășurat față în față, în unitățile școlare.
Vinovați vor fi însă, ca de fiecare dată, profesorii, care mai au și tupeul să nu fie de acord cu înghețarea salariilor.