“Noi calculăm activele fiecărui club, dacă deţine un stadion, de exemplu, valoarea jucătorilor, dar şi valoarea mărcii sau imaginii, prin contractele publicitare şi greutatea lor pe reţelele de socializare”, a explicat Jacques Boussuge, responsabilul cu sporturile din cadrul KPMG.
Real Madrid, deţinătoarea trofeului Ligii Campionilor, ocupă poziţia secundă în clasament, cu o valoare estimată la 2,9 miliarde euro, urmată îndeaproape de marea sa rivală FC Barcelona, campioana en titre a Spaniei, cu 2,8 miliarde euro.
Poziţia a patra este ocupată de Bayern Munchen, clubul care domină cu autoritate fotbalul german, evaluat la 2,55 miliarde euro, urmat de noua campioană a Angliei, Manchester City (2,16 miliarde euro), şi de alte trei cluburi din Premier League, Arsenal Londra (2,10 miliarde), Chelsea (1,76 miliarde ) şi Liverpool (1,58 miliarde).
În total, valoarea financiară a celor 32 de cluburi care figurează în acest clasament a atins 32,5 miliarde euro, o creştere de 9% în raport cu 2017.