Deţinătorul celor mai multe trofee de Mare Şlem (20) datorează poziţia fruntaşă contractelor sale de publicitate şi parteneriatelor private, care i-au asigurat venituri de 100 de milioane între 1 iunie 2019 şi 1 iunie 2020, perioada luată în considerare de Forbes.
Restul, de 6,3 milioane de dolari, provine din câştigurile sale în circuitul ATP.
Federer este al doilea sportiv după Tiger Woods care a trecut pragul de 100 de milioane de dolari din venituri din publicitate pe parcursul unui an.
Este pentru prima dată când elveţianul de 38 de ani a ajuns în topul clasamentului, datorită în special parteneriatului său recent cu marca japoneză Uniqlo, care i-a garantat 300 de milioane de dolari în 10 ani.
Pe locul secund se află fotbalistul portughez Cristiano Ronaldo (Juventus Torino), care a câştigat 105 milioane de dolari în ultimele douăsprezece luni, iar pe locul trei, argentinianul Lionel Messi (FC Barcelona), cu 104 milioane de dolari.
La feminin, cel mai mult a câştigat în ultimul an jucătoarea de tenis japoneză Naomi Osaka, 37,4 milioane de dolari, care însă ”la general” se află abia pe locul 29.