14.3 C
București
sâmbătă, 18 mai 2024
AcasăTechGermania restricţionează colectarea de date de către Facebook

Germania restricţionează colectarea de date de către Facebook

Biroul Federal pentru Carteluri a decis, în urma unei anchete care a durat trei ani, că reţeaua socială respectivă abuzează de poziţia dominantă pe piaţă pentru a obţine date ale utilizatorilor fără consimţământul acestora, informează Reuters, citează Agerpres.

Bundeskartellamt – autoritatea pentru controlul concurenţei – a obiectat în special faţă de modul în care Facebook colectează date de la aplicaţii proprii, cum ar fi WhatsApp şi Instagram, sau ale unor terţi. O altă practică abuzivă este, potrivit biroului, urmărirea online a persoanelor care nici măcar nu utilizează Facebook, cu ajutorul opţiunilor “like” (“îmi place”) şi “share” (“distribuie”). Datele provenite de la WhatsApp şi Instagram vor putea fi alocate Facebook doar cu consimţământul voluntar al utilizatorilor; acordul va fi necesar şi pentru colectarea de date de la alte site-uri de internet.

“Pe viitor, Facebook nu va mai avea permisiunea de a-şi obliga utilizatorii să accepte colectarea practic nelimitată a datelor şi atribuirea datelor din afara Facebook conturilor lor de Facebook”, a explicat şeful biroului, Andeas Mundt.

Facebook a anunţat că va contesta decizia Bundeskartellamt, susţinând că biroul a subestimat concurenţa în domeniu şi a subminat regulile europene privind confidenţialitatea, intrate în vigoare anul trecut. “Nu suntem de acord cu concluziile lor şi intenţionăm să facem apel, astfel încât persoanele din Germania să beneficieze în continuare pe deplin de toate serviciile noastre”, a făcut cunoscut reţeaua socială, prin intermediul unei postări pe un blog.

Autoritatea pentru concurenţă a arătat că Facebook va trebui să formuleze propuneri privind modul de a restrânge colectarea datelor în termen de 12 luni, în funcţie de rezultatul procedurilor de apel. În caz de nerespectare a deciziei, Bundeskartellamt poate aplica amenzi de până la 10% din veniturile anuale ale companiei din întreaga lume; anul trecut, Facebook a avut o cifră de afaceri de 55,8 miliarde de dolari, în creştere cu 37% faţă de 2017. Potrivit biroului, Facebook are în Germania 23 de milioane de utilizatori activi zilnic, ceea ce reprezintă o cotă de piaţă de 95%, în condiţiile în care singurul concurent este reţeaua socială Google+, în curs de închidere.

Cele mai citite

Iuliana Beregoi, despre cum reușește să se împartă între viața profesională și cea personală: “Sincer…”

Iuliana Beregoi este recunoscută ca una dintre cele mai apreciate artiste, vloggerițe și actrițe din România și Republica Moldova. La doar 19 ani, tânăra...

A fost găsită fetița dispărută la Iași. Alazaroaie Riana Danielle a plecat de la școală, dar nu mai ajunsese acasă

ALAZAROAIE RIANA DANIELLE are 10 ani și fusese văzută ultima dată purtând uniforma școlară. La momentul dispariției, ea se afla pe raza municipiului Iași,...

Evenimente de Noaptea Muzeelor

Evenimentul Noaptea Muzeelor, aflat la a XX-a ediţie, se va desfăşura în România pe tot parcursul zilei de astăzi.La eveniment şi-au anunţat participarea muzee,...
Ultima oră
Pe aceeași temă